Lediga Tjänster

Vikarie till barn- och ungdomsledare i Elimkyrkan Skövde

Vi söker en engagerad och passionerad vikarie till vår barn- och ungdomsledare i Elimkyrkan Skövde Baptistförsamling. Elimkyrkan är en levande och varm församling med en stark gemenskap. Vår vision är att leva nära Jesus, nära varandra och nära världen.

Om tjänsten:

Som barn- och ungdomsledare kommer du att vara ansvarig för att planera och genomföra aktiviteter för våra barn- och ungdomsgrupper. Du kommer att leda Elim Kids (söndagsskola), Elim Smile (barngrupp 8-12 år) och Elim Youth (tonåringar) tillsammans med våra volontärer. Du kommer också vara delaktig i planeringen och genomförande av vår konfirmationsgrupp och olika läger, inklusive sommarläger och skidläger. Dina uppgifter inkluderar att hålla i samlingar, arbeta med terminsplanering, samarbeta med föräldrar och andra ledare, samt delta i möten och planeringsgrupper.

Vi söker dig som:

– Är bekännande kristen och delar vår vision

– Är pedagogisk och har erfarenhet av att arbeta med barn och ungdomar

– Är ansvarsfull, strukturerad och har god förmåga att planera och genomföra aktiviteter

– Är bra på att samarbeta och kommunicera, både med ungdomar, föräldrar och kollegor

– Kan arbeta flexibla timmar, inklusive kvällar och helger

Om oss:

Elimkyrkan, en del av Evangeliska Frikyrkan (EFK), är en dynamisk församling med cirka 160 medlemmar i olika åldrar. Vi erbjuder gudstjänster varje söndag, hemgrupper, gemenskapsdagar och kurser om kristen tro. Vi har ett rikt musikliv och en stark gemenskap där vi stöttar varandra och lever ut vår tro i praktiken.

Ansökan:

Skicka din ansökan med CV och personligt brev till kontakt@elimskovde.se. För mer information om tjänsten, kontakta någon av församlingens ordförande. Hanna Zaxmy, 0705-459965, eller David Seiving, 0708-717051.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans fortsätta sprida Jesu kärlek och glädje!

Elimkyrkan Skövde – Nära Jesus. Nära varandra. Nära världen.